CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, January 05, 2011

pemikiran...

hari ni my anak sedara, Dani masuk asrama...form 1...
aku masa umur nu dlu, duk sibuk kejar bola atas padang,
langsung tak amik tau pasal UPSR....
end up...ke sekolah biasa walaupun patutnya boleh dapat lbh lagi...

bulan lepas ada sembang ngan anak sepupu yg baru lepas dpt result UPSR...
4A 1B kalau tak silap aku...
anak cikgu.... aku tya apa dia punya cita2...
nabilah: nak jadi ustazah
aku : pasai apa pilih naj jadi ustazah? kan byk lagi bidang kerja lain
nabilah: persaingan dekat U sengit kalau choose locaal U, klu plih mesir, persaingan antara org islam je... senang nak hidup...
aku: *ternganga*
jauh gila pemikiran budak sekarang... serius masa aku baya budak ni. dalam otak xde fikir semua tu, yg tau nak masuk U. yg lain xde fikir dah...


baru2 ni ada sembang ngan Dani... dia dapat 5A for UPSR...
aku: nak jadi apa lepas ni?
dani: tak tau lagi.
aku: takkan xtau.
dani: engineer
aku: xyah jadi engineer la, teruk.*gila kan aku, hasut anak sedara sendri jgn pilih kerja ni* semua masalah engineer kena sattlekan.
dani : tu la. doktor pun penat.
aku: *gelak jahat* bleh ke cari keja yg xpenat?
dani: jadi pilot la
aku: aha...jadi drebar kelas tinggi.... blaja betul lepas ni, skor. lepas SPM direct apply MAS. by 20 dh bleh bw plane...
dani: ok....
tiba2 rasa nyesal x blaja betul2 dlu..klu x dh boleh bw plane...
tp serius, bebudak skrg terlebih bijak,...
mcm nuryn, br nak masuk 4 tahun. sekali dia tya, kenapa air org tak kunyah....
terkedu adik aku nak jawab.....muahahahahahh

0 comments: